تبلیغات
مکانیک و رباتیک - Harley-Davidson

Harley-Davidson

موتورسیکلت های  Harley-Davidson چگونه کار می کند؟

چگونه درباره ی Harley-Davidson می نویسید؟

هنگامی  که کسی این واژه را به زبان می آورد،چیز های زیادی به ذهن آدم خطور می کند:

کارخانه ای که موتورسیکلت تولید می کند،

خود موتورسیکلت هایی که این کارخانه می سازد،

   ●تاریخ و سنتی که این کارخانه و محصولاتش را در برگرفته

  و یک چیز دیگر هم هست، روح Harley-Davidson. بعضی ها آن را Harley mania می خوانند و بعضی از آن به فرهنگ Harley یاد می کنند. اگر نمی توانید این مفاهیم را درک کنید، فقط این را در ذهن داشته باشید که هر سال صد هاهزار نفر از طرفداران Harley-Davidson در خیابان های شهرهای مختلف آمریکا رژه می روند. شهرهایی نظیر Strugis (در آگوست) Myrtle Beach(در می) و Daytona Beach(در مارس) به مدت 1 هفته شاهد جشن ها و نمایشهای دارندگان این موتور است که صد ها و بلکه هزاران کیلومتر را برای این نوع مراسم ها طی می کنند.

  قطعاً در Harley-Davidson خاصه ای وجود دارد که در انواع دیگر موتورسیکلت ها و شرکتها نیست. این خاصه می تواند صدای غرش موتور V شکل این هیولا باشد که از اگزوز صافش می گزرد(این مطلب به خوبی در فیلم ها نمایش داده شده!). ولی به نظر ما، موضوع فرا تر از این است، آن را جذبه بنامید، مطمئناً چیزی درباره ی این جذبه وجود دارد.

 

  در این مقاله شانس این را دارید که بیشتر درباره ی روح Harley-Davidson بدانید. ما نحوه ی  تکامل موتور ها، خط تولید عادی و تولید سفارشی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بدین ترتیب، دفعه ی بعدی که 1 موتور Harley-Davidson را ببینید(اگر ببینید) طوری دیگر به آن خواهید نگریست.

 قبل از آنکه با جذبه ی Harley-Davidson آشنا بشوید، لازم است که کمی درباره ی طرز کار موتورسیکلتها بدانید. در ساده ترین نگاه، یک موتورسیکلت را می توان یک دوچرخه ی با موتور دانست، اگر به سال 1903، به روزهای اول تولید Harley-Davidson برگردیم، می بینیم که این طور است. اولین تولید Harley-Davidson تقریباً دوچرخه ای بود که بر روی آن موتوری سوار شده بود(با تغییراتی رد بدنه ی دوچرخه)، یک تسمه ی چرمی کار انتقال نیرو از موتور به چرخ عقب را بر عهده داشت. این موتورسیکلت پدال داشت که بتوانید از آن به عنوان دوچرخه هم استفاده کنید. همچنین ترمز دوچرخه ای داشت که با پدال زدن به عقب، می توانستید از آن استفاده کنید. درست مثل دوچرخه های امروزی.

 

اولین Harley-Davidson در واقع دوچرخه ای موتوری شده بود

 این مدل اولیه ی Harley-Davidson موتوری 405cc ِ 1 سیلندری با آرایش F شکل  سوپاپ داشت که با هوا خنک می شد وموتور آن 49 پوند وزن داشت.

امروزه یک موتورسیکلت دیگر شبیه دوچرخه ها نیستند!. هر دو وسیله دو چرخ دارند، و این پایان شباهتشان است. دو عامل در کنار هم باعث شدند که موتورسیکلت ها بزرگ بشوند:

I.      موتور بزرگ و بزرگتر شد، به این ترتیب موتورسیکلت هم بزرگتر که بتواند موتور را نگه دارد و وزنش را تحمل کند. هنگامی که موتورسیکلت سنگینتر شد، لاستیک ها و چرخها خم بزرگتر و قویتر شد که بتواند وزن را نگه دارد، به همین ترتیب بدنه و ترمزها هم بزرگتر شدند. مخزن سوخت هم بزرگ شد که بتواند تامین کننده ی سوخت موتور باشد.

II.      با بزرگ شدن موتور، موتورسیکلت ها سریعتر شدند و توانستند مسافت بیشتری را بپیمایند. سرعت بیشتر به مفهوم انتقال قدرت بود. سرعت بالاتر تایر ها را از لحاظ کارایی پر اهمیت کرد، بدین ترتیب تایرها پهن تر شدند. برای چرخهای بزرگتر و بدنه ی درشتر، راحتی مسافر مطرح شد.  

منبع : پارسی

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 1 دی 1387    | توسط: Farzad Yosef-Lavi    |    |
نظرات() 
How does Achilles tendonitis occur?
یکشنبه 12 شهریور 1396 09:23
I always used to read piece of writing in news papers
but now as I am a user of web thus from now I am using net for posts,
thanks to web.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 07:28
This is my first time pay a visit at here and i am in fact impressed to read everthing at alone place.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر