سلام به همه
روزها وشب ها پشت سر هم سپری می شوند ومدل های مختلف آزمایشی بر روی پیست های مختلف مراحل مخصوصی را طی می کنند.کمپانی پژو نیز معمولا انواع آزمونها را روی مدلهای جدید خود در جاده آلزاس انجام میدهد.پژو407 هم اکنون مراحل پایانی این آزمایشها را طی می کند.کمتر از یک سال دیگر پژو 406 با دنیای اتومبیل خداحافظی خواهد کردو پس از نه سال تولید جای خود را به خودروی دیگری میدهد.تا کنون 1.8 میلیون پژو 406 روانه بازار شده است که همگی با موفقیت روبرو بوده است.موفقیت چشمگیری که از آغاز سال 2001 با معرفی رنو لاگونا که خود تقلیدی از 406 بود کمی با افول روبرو شد و در پی آن برای جلب مشتریان بالقوه خود پژو در ماه سپتامبر 2003 در نمایشگاه فرانکفورت نمایی بی بدیل از پژو407 را بنام Elixir درمعرض دید بازدید کنندگان قرار داد.اما مدل نهایی پژو 407 در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2004 ارایه شد وهمزمان با آن تولید انبوه آن شروع شد.تصاویری که مشاهده می کنید اولین تصاویر منتشره از سوی کمپانی پژو بهد از نمایشگاه فرانکفورت است.طراحی این خودرو بوسیله گروهی از هنرمندان طراح بخش طراحی کمپانی پژو به سرپرستی ژرار ولتر انجام شده است.پژوی 407 از نمای پشت آیودی A8 را یادآور میشود.در انتهای خودرو روی صندوق عقب یک سری خطوط منحنی را میبینیم که در قسمت درها به خطوط صاف تبدیل شده اند وقدرت واستحکام بیشتری  را در معرض نمایش میگزارند.
چراغهای بادامی شکل جلومانند پژو 307 همچون دو چشم درشت و کشیده میدرخشند.گر چه برخی معتقدند که ظرافت و زیبایی پژو 406 هرگز تکرار نخواهد شد اما پژو 407 نیز بسیار زیبا وشکیل است و دارای 4.70 متر طول بوده که نسبت به مدل 406 ده سانتیمتر کشیده تر است و این بخاطر موفقیت بیشتر در تست های تصادف مرکز ایمنی اروپا EuroNcap بوده یعنی جایی که 406 نتوانست درخشش زیادی داشته باشد و 3 ستاره از مجموع 5 ستاره را کسب کرد و انتظار میرود 407 به حد اکثر امتیاز در تست ایمنی برای یک خودروی سدان بزرگ دست پیدا کند.فضای داخلی این اتومبیل دستخوش تغییرات زیادی نشده است.و اما پژو 407 ای که در نمایشگاه فرانکفورت عرضه شد که یک خودروی شش سیلندر دیزلی است ویکی از شاهکارهای طراحی کمپانی پژو محسوب میشود.حجم صندوق عقب 4300 سانتی متر مکعب بوده که از گونه های قبلی کوچکتر است و البته دلیل این امر استحکام بیشتر در عقب اتومبیل و را حتی سر نشینان در هنگام رانندگی خواهد بود.از لحاظ پهنا نیز 407 کمی عریض تر شده است.موتورهای چهار سیلندر بنزینی از 118 تا 160 اسب بخار قدرت نیز که بر روی مدلهای قبلی نصب می شد کمی تغییر خواهد کرد والبته اضافه بر اینها پیشرانه پرقدرت 6 سیلندر V شکل 24 سوپاپ با230 اسب بخار قدرت نیز بر روی مدل جدید قابل سفارش خواهد بود.پیشرانه های دیزلی HDI نصب شده روی گونه های این خودرو که بیش از 80% فروش مدل 407 رادر بر می گیرد با همکاری فورد به مرحله تولید خواهند رسیدو عبارتند از:پیشرانه 1.6 لیتری شانزده سوپاپه به قدرت 110 اسب بخارو گشتاور 240 نیوتون متر ودیگری دو لیتری شانزده سوپاپه به قدرت 135 اسب بخار وگشتاور 320 نیوتون متر.سپس مدل 2.2 HDI به قدرت 160اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر وبالاخره برای رویارویی با آلمانی ها یک مدل 2.4 لیتری 24 سوپاپه به قدرت 180 اسب بخار وگشتاوری معادل308 نیوتون متر که حاصل همکاری پژو با فورد و جگوار خواهد بود..مدل کوپه 407 نیزدر سال 2005 پس از مدتها انتظار بالاخره وارد بازار شد و جالب اینکه این بار پینینفارینای نامدار طراحی این مدل را بر عهده نخواهد داشت و خبری از سبکKnow- How نیست.پژو 407 با موتورهای بنزینی 20 هزار یورو و با پیشرانه های دیزلی 21.500 هزار یورو در اروپا به فروش میرسد و رقبای طراز اول آن در بازار اروپا آلفا رومیو 156 و آیودی A4 وبی ام و سری 3 و مزدا 6 خواهد بود.


_________________

نوشته شده در تاریخ شنبه 2 آذر 1387    | توسط: Farzad Yosef-Lavi    |    |
نظرات()