بهترین شرکت خودروسازی جهان !

ماشین روز دنیا که بهترین تکنولوژیها در اون استفاده شده:

پورشه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پورشه، بهترین شركت خودروسازی در جهان است. سرمایه این شركت در ده سال گذشته، 1700 درصد رشد داشته است و با لحاظ كردن سود سهام برابر 35 درصد رشد سالانه می‌باشد. حتی بزرگ‌ترین شركت‌های خودروسازی نیز به چنین رشدی نرسیده‌اند. سود شش ماهه پیش از كسر مالیات شركت از تاریخ 31 ژانویه، 272 میلیون دلار بوده است و بیش از 7 درصد درآمد كل 6/3 میلیارد دلاری شركت می‌باشد.
شركت پورشه، در سال مالی 2005 ركورد تعداد فروش 80.000 خودرو در سال را پیش‌بینی می‌كند. خودروهای پورشه آنقدر گرانقیمت می‌باشند كه تنها ذكر نام آنها تصویر صاحب خودروی پورشه متكبر را به خاطر انسان می‌آورد. این صاحب خودرو ممكن است فردی در بازار بورس وال استریت باشد. صاحبان خودروی پورشه، عاشق خودروی خود هستند و به خودروهای دیگر توجهی نمی‌كنند.
در بررسی Carrera GT در مجله اتوویك، خودروی پورشه بهترین خودروی ساخته شده در كل تاریخ اعلام شده است. قیمت شركت Carrera به هنگام آزمایش خودروی پورشه 449.000 دلار بوده است. خودروی پورشه اهمیتی به قوانین تجارت نمی‌دهد و نمی‌خواهد جهان شمول شود. شركت Carrera شركتی آلمانی است كه پورشه‌های آلمانی تولید می‌كند.
اگر بخواهید فقط یك خودرو داشته باشید، بهترین خودرو چه خودرویی است؟ بهترین شركت خودروسازی در جهان كدام است؟ بهترین مدیر خودروساز كیست؟
نایب قهرمان این رقابت ممكن است شركت تویوتا باشد. خودروی BMW چرا؟ به دلیل لذت، تجربه رانندگی با آن. هوندا به این دلیل كه لذت‌بخش‌تر از تویوتا می‌باشد. نیسان، به دلیل داستان گذشته آن و كرایسلر كه اسبی مشكی و با وقار است. این 5 شركت خودروسازی بسیار سود ده هستند، اما پاسخ من به این سؤال پورشه است. آیا كسی بین شما وجود دارد كه نخواهد صاحب یك خودروی پورشه یا سهام پورشه باشد؟ سرمایه این شركت در ده سال گذشته 1700 درصد رشد داشته است و با لحاظ كردن سود سهام برابر 35 درصد رشد سالانه می‌باشد. حتی بزرگ‌ترین شركت‌های خودروسازی نیز به چنین رشدی نرسیده اند. شركت پورشه، شركتی كوچك نیست. تمامی شركت‌هایی كه سالیانه یك میلیارد دلار درآمد داشته‌اند، بررسی شده‌اند.
سود پیش از كسر مالیات گروه پورشه در سال مالی گذشته (تا 31 جولای 2004) با نرخ ارز روز معادل 3/1 میلیارد دلار بوده است كه 17 درصد درآمد كل و بالاترین حاشیه سود در جهان خودروسازی می‌باشد.
سود 6 ماهه پیش از كسر مالیات شركت از تاریخ 31 ژانویه، 272 میلیون دلار بوده است و بیش از 7 درصد درآمد كل 6/3 میلیارد دلاری شركت می‌باشد. شركت پورشه ركورد تعداد فروش را كه حداقل 80.000 خودرو در سال مالی 2005 می‌باشد، پیش‌بینی می‌كند در حالی كه سود شركت تویوتا در 4 ماهه گذشته زیر 17 درصد بوده است. مثل معروفی وجود دارد كه می‌گوید: «هیچ‌كس كامل نیست». خودروهای پورشه آنقدر گرانقیمت می‌باشند كه تنها ذكر نام آنها تصویر صاحب خودروی پورشه متكبر را به خاطر انسان می‌آورد. این صاحب خودرو ممكن است فردی در بازار بورس وال استریت باشد.
سئوال: فرق بین یك خارپشت و یك پورشه چیست؟
جواب: خارپشت در سطح بیرونی خود خار دارد.

پورشه در بررسی جدید كیفیت اولیه قدرت موتور GD در رده 32 قرار گرفته و جلوتر از VW، لندرور، مزدا و سوزوكی می‌باشد. با این حال صاحبان خودروی پورشه عاشق خودروهای خود هستند. در بررسی Carrera GT در مجله اتوویك، خودروی پورشه بهترین خودرو ساخته شده در كل تاریخ اعلام شده است. قیمت شركت Carrera به هنگام آزمایش خودروی پورشه 449.000 دلار بوده است. خودروی پورشه اهمیتی به قوانین تجارت نمی‌دهد و نمی‌خواهد جهان شمول شود. این شركت حتی از شاخص بورس آلمان خارج شد چرا كه نمی‌خواست هر سه ماه یكبار گزارش دهد.
راهبرد شركت پیرامون مدل 911 معروف و انواع متنوع آن نظیر
911Carreraا، 911Carrera Sا، Turbo S coupا911ا، Turbo S cabا911
می‌گردد. زمانی كه مشتریان به دنبال خودروهای دیگر می‌روند، پورشه تمایل به حفظ ریسك از دست دادن مشتریان و ادامه كار دارد.
مدل Cayenne SUV اگر چه یك SUV است، اما پورشه‌ای با 450 اسب‌بخار قدرت برای نوع توربو (با قیمت 90.200 دلار) می‌باشد.
در ایالات متحده پورشه 4 مدل 911 را با قیمت‌های بین 69.900 دلار تا 141.200 دلار، 2 مدل Boxesters را از 43.800 دلار به بالا، 3 مدل Carreras را از 69.300 دلار به بالا و GT را به قیمت 440.000 دلار، 3 مدل Cayennes را از 42.200 دلار تا 90.200 دلار به فروش می‌رساند. نوع Cayman در حال ورود به بازار امریكا می‌باشد و با Boxster Cabriolet فروش خود را آغاز كرده است. سپس به آن سقف و قدرت بیشتر اضافه شده است. نوع دیگر Sport Sedan چهاردر و در حال بررسی است.
تاریخچه شركت پورشه، آموزنده است. فردینالد پورشه طراح بیتل VW و پسر او فری شركت را در 1984 تأسیس كرد و هنوز این شركت توسط نوادگان وی هدایت می‌شود.
شركت پورشه پس از رونق تولید 54.000 خودرو در 1986 از بین رفت. تولید این شركت در این زمان به 14.000 خودرو در 1993 كاهش یافت و مدل Deutsche در امریكا فروش نرفت.
در آن روزهای سخت، شركت پورشه توانمند 38 ساله‌ای به نام وندلین ویدكینگ را به عنوان مدیر اجرایی استخدام كرد. او مدیریت سالن رنگ و بدنه پورشه را برعهده گرفت و سپس به تولیدكننده لوازم یدكی آلمانی تبدیل شد.
ویدكینگ بهترین مدیر خودروساز در جهان است. وی در سن 52 سالگی متخصصان ژاپنی را استخدام كرد و از مشاوره آنها بهره‌مند شد. او كل سیستم تولید خودروی پورشه را مجدداً از نو ساخت، هزینه‌ها را كاهش و كیفیت را افزایش داد. ویدكینگ از اتحادیه‌ها و تأمین‌كنندگان لوازم یدكی خواست كه به او بپیوندند.

وی به ریسك‌پذیری و توسعه خطوط تولید محصولات جدید علاقه‌مند بود. زمانی كه شركت پورشه به زمین نشست، مدیران فردی را استخدام كردند كه به جای تغییر دادن تراز مالی شركت، شركتی بهتر را ایجاد كند. او می‌دانست كه تغییر باید از درون شركت باشد نه اینكه به قطعه‌سازان فشار بیاورد كه قیمت‌ها را كاهش دهند. افراد كلیدی صنعت خودروسازی، مهندسان تولیدی هستند كه می‌خواهند بهترین خودرو را در جهان تولید كنند. احیای یك شركت خودروسازی، كار آسانی نیست، اما این كاری بود كه ویدكینگ از عهده آن برآمد.

 

منبع: Jerry Flint, Forbes. New York: Jul 4, 2005, Vol. 176

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 29 آبان 1387    | توسط: Farzad Yosef-Lavi    |    |
نظرات()